<<< Mednarodni festival mladih - Medjugorje <<< | <<< Nazaj - seznam predavanj <<< |
Paddy Kelly - The Kelly family Medjugorje 2008 & 2001
Paddy Kelly - Medžugorje - Festival
2008 - SLO
>>> Paddy Kelly - predavanje 2001 >>>
Predavanje 5. avgusta 2008 (dopoldne);
brat John Paul Mary (Paddy Kelly) in brat John Thomas
JP: Hvaljen Jezus in Marija!
Začnimo z molitvijo.
V imenu Očeta in Sina in Svetega Duha. Oče naš…
Pisano je: Božja beseda je živa in učinkovita.
Živa v smislu, da je živeča v tistih, ki jo slišijo takšno, kakršna je. Kajti
pisano je: sprejeli ste jo, ne kot človeško besedo ampak kot Božjo besedo, kar
resnično je. Učinkovita pa, ker dela to, kar pripoveduje; v tistih, ki jo ne
samo slišijo, ampak živijo in delajo po njej.
Včeraj smo govorili o mladem fantu, ki je sprejel izgubo vsega, da bi pridobil
Kristusa.
Zaključili smo jeseni leta 2004, ko je naredil prvi korak v posvečeno življenje
in začel slediti Jezusu v skupnosti svetega Janeza. Sedaj si oglejmo njegovo
novo življenje, tako da bomo poslušali božjo besedo. Sveti Janez evangelist in
apostol, učenec, ki ga je Jezus ljubil je v svojem prvem pismu zapisal: »Kar je
bilo od začetka, kar smo slišali, kar smo na svoje oči videli, kar smo opazovali
in so otipale naše roke, to vam oznanjamo: Besedo življenja. In življenje se je
razodelo in videli smo ga. Pričujemo in oznanjamo vam večno življenje, tisto, ki
je bilo pri Očetu in se nam je razodelo. Kar smo torej videli in slišali,
oznanjamo tudi vam, da bi bili tudi vi v občestvu z nami – in mi smo v občestvu
z Očetom in njegovim Sinom Jezusom Kristusom. To vam pišemo zato, da bi bilo
naše veselje dopolnjeno.«
Sveti Janez piše o izkustvu. O tem, kar smo slišali in videli s svojimi očmi. To
je človeško izkustvo Nečesa oz. Nekoga. Nekoga božanskega – Besede življenja.
Večnega življenja, o katerem je v evangeliju napisal: In beseda je postala meso
in prebivala med nami. Odkril je božje in človeško – Boga v človeku Jezusu
Kristusu. Včeraj smo slišal, kako je mladenič začel okušati to v molitvi in ko
je zaključil tiste duhovne vaje, po katerih je govoril svojim bratom in sestram:
Jezus je Bog, Jezus je Bog.
Poglejmo sedaj začetek nove izkušnje svetega Janeza. Poslušali bomo evangelij po
Janezu.
»Naslednji dan je Janez spet stal tam in še dva izmed njegovih učencev. Ozrl se
je na Jezusa, ki je šel mimo in rekel: »Glej, Božje Jagnje!« Učenca sta slišala,
kar je rekel, in odšla za Jezusom. Jezus pa se je obrni, in ko je videl, da
gresta za njim, jima je dejal: »Kaj iščeta?« Rekla sta mu: »Rabi (kar v prevodu
pomeni učitelj), kje stanuješ?« Rekel jima je: »Pridita in bosta videla.«
Sveti Janez je eden od dveh apostolov, ki sta bila prej učenca Janeza Krstnika.
Poznal ga je veliki duhovnik in ribarjenje, s katerim se je ukvarjala vsa
njegova družina, je bilo njegovo vsakodnevno opravilo. Lahko bi ustvaril dobro
kariero.
Ampak on je iskal. Želel je bolj polno življenje. Zato je kljub temu, kar so
mislili farizeji, in kljub sovraštvu, ki ga je do Janeza Krstnika gojil Herod,
in kljub težkim puščavskim pogojem, sledil Janezu Krstniku in ga izbral za
svojega prvega učitelja.
Sedaj pa nam bo brat John Thomas povedal, zakaj je Janez Krstnik pokazal na
Jezusa in ga imenoval Jagnje Božje.
JT: Tema Božjega Jagnjeta se pojavlja v vsej
Božji besedi. Sveti Janez v Razodetju vidi
zaklano jagnje. V 1. Mojzesovi knjigi vidimo epizodo z Abrahamom in Izakom.
Abraham je pripravljen žrtvovati svojega sina. Sooči se z vprašanjem, ki želi
streti njegovo očetovsko srce: »Oče, tukaj je nož in tukaj je ogenj. Toda kje je
jagnje za daritev?« To je vprašanje nedolžnega. V tistem času sta žrtveno jagnje
in tisti nedolžni še dve različni stvari; v Jezusu se to združi. Janez Krstnik
pravi: »Glejte, Jagnje Božje, ki odjemlje grehe sveta!« Besede, ki jih vsak dan
ponavljamo pri maši. S temi besedami smo zedinjeni z Janezom Krstnikom in
izkušnjo ljubezni, ki so jo imeli prvi učenci. Janez Krstnik ne kaže na nekaj
oddaljenega ampak na osebo, ki se ji splača slediti. Po teh besedah začnejo
učenci slediti Jezusu.
Tukaj lahko vidimo dve Jezusovi reakciji.
Prvič; Jezus se obrne in jih gleda. Pustiti moramo, da se nas dotakne Jezusov
pogled. Tukaj in danes bi si morali zastaviti vprašanje: kakšen pogled Jezus
usmerja proti meni? Janez Pavel II. nam je v smernicah za novo tisočletje
svetoval, da v kontemplaciji opazujemo Jezusovo obličje. Kakšna je moja
kontemplacija Jezusovega obličja?
Druga stvar pa je Jezusovo vprašanje: »Kaj iščeta?« To v bistvu pomeni enako
kakor: »Kaj želita?« Danes si tega vprašanja pravzaprav ne postavljamo
prepogosto. Živimo v obdobju praznine. Zato danes Jezus ponovno prebuja našo
željo. Če mi slediš, kaj pravzaprav iščeš? Edini mogoč odgovor, ki ga najdeta
učenca, je: »Učitelj, kje prebivaš?« V svojem bistvu iščemo izvor ljubezni.
Gremo k izvoru modrosti.
Mislim, da je to eden od razlogov, da prihajamo sem, v Međugorje.
JP: In to srečanje z Jezusovim pogledom, z
njegovim obličjem, ta prva izkušnja ljubezni, se
je čez nekaj let nadaljevalo in doseglo vrhunec v trenutku intimnosti med zadnjo
večerjo, ko je Jezus ustanovil sveto evharistijo in apostole posvetil v
duhovnike. Takrat je pustil, da je sveti Janez počival na njegovem srcu. In ko
je tako počival, je Jezus z njim delil svoje skrivnosti, kakor to počnejo
prijatelji. Velika skrivnost tega trenutka je njegova rana – trenutek, ko ga bo
Juda izdal. Rana njegovega srca, ker ljubezen ni ljubljena. Ljubezen, ki jo ima
sveti Janez do Jezusa, ga bo vodila vso pot do križa, kjer bo spoznal, da je
edini izmed apostolov, ki je bil zvest in je bil ob svojem prijatelju Jezusu, ko
ga je ta najbolj potreboval. Prisluhnimo sedaj temu trenutku Janezove izkušnje.
»Poleg Jezusovega križa pa so stale njegova mati in sestra njegove matere,
Marija Kleopajeva in Marija Magdalena. Ko je Jezus videl svojo mater in zraven
stoječega učenca, katerega je ljubil, je rekel materi: »Žena, glej, tvoj sin!«
Potem je rekel učencu: »Glej, tvoja mati!« In od tiste ure jo je učenec vzel k
sebi«
JT: Radi pomislimo na to, da so te besede
osnovni temelj našega življenja. Janez se je obrnil
proti križanemu Kristusu, on pa ga je usmeril proti Mariji in Marijo proti
Janezu. Kakšno je njeno mesto v njegovem življenju? On ji bo dal Jezusa, ona pa
ga bo usmerjala k Jezusu. V Janezovem evangeliju Marija izreče samo dva stavka.
Jezusu pravi: »Vina nimajo.« Služabnikom v Kani pa: »Karkoli vam reče, to
storite.« In prav te besede nam govori, ko gleda križanega Jezusa. Evangeljski
odlomek, ki smo ga prebrali, se zaključi tako, da Janez vzame Marijo k sebi.
Tudi ti vzemi Marijo k sebi in ona te bo vzela v svoje srce. Spremenila bo tvoje
življenje in odprla ga bo za Jezusa.
JP: Za vsakega od nas je mesto v evangeliju.
Za vsakega od nas je mesto v današnjem živem
evangeliju. Sveti Janez v svojem prvem pismu zapiše o Jezusu: »Bog želi
izgovoriti
besedo življenja v vsakem od nas.«
Prva, ki je rekla »DA« božjim načrtom je bila Marija, ko je rekla: »Naj se mi
zgodi po tvoji besedi.« Ponavljam: »Naj se mi zgodi po tvoji besedi.« Zato se je
v njenem telesu lahko utelesila večna božja Beseda – ista beseda, ki se želi
utelesiti tudi v življenju vsakega izmed nas. Bog nas ne sili. Toda pričakuje
naš »DA«, kakor ga je izrekla Marija.
Sedaj verjetno želite vprašati: »Kaj moramo storiti?«
Zelo preprosto je, ampak hkrati zelo težko, kajti naš razum nam to vedno znova
preprečuje. Vedno hočemo najprej razumeti in šele nato verovati, namesto da bi
najprej verjeli in šele nato razumeli. Vsi smo poklicani, da sledimo Mariji v
njenem »DA« in na ta način najdemo svojo pravo identiteto. Včeraj smo videli,
kako se je mladenič spraševal: »Kdo sem? Od kod sem? Kam grem?« In šele v
Jezusovem obličju je odkril svoj pravi obraz. To srečanje se je zgodilo po
Mariji. In po njej ta odnos z Jezusom raste še naprej. Toda, kje se vse to
konča? Ko poznamo Jezusa, kaj potem? Jezus nas vodi k Očetu. Iz nas dela novega
Jezusa. Postanemo njegovi bratje. Postanemo otroci Boga. Postanemo sinovi v
Sinu. Zato sedaj, preden se obrnemo k Očetu, prosimo brata Johna Thomasa, da nam
pove, kaj se je s svetim Janezom zgodilo po križu in po Jezusovem vstajenju.
JT: Samo za zaključek…
»Ko ga je Peter zagledal (svetega Janeza op.), je rekel Jezusu: »Gospod, kaj pa
ta?«
Jezus pa mu je dejal: »Če hočem, da ostane, dokler ne pridem, kaj ti to mar? Ti
hodi za menoj!«
Zdi se, da Jezus želi, da duh svetega Janeza živi naprej. Kaj je sveti Janez v
današnji Cerkvi?
Dajem vam tri odgovore.
Najprej je ljubezen. Iti moramo k izvoru ljubezni. To pa je srce Križanega.
Nadalje je vera. Sveti Janez je tisti, ki je v grob vstopil v luči vere. Vera
premaguje vse naše smrti.
Nazadnje je upanje. Razodetje se konča s temi besedami: »Maranatha, pridi,
Gospod Jezus!« Jezus bo prišel, in nas usmeril proti Očetu.
JP: Danes vas vabim, da daste svoje
življenje Bogu, da izgovorite svoj »DA«, da naredite
dejanje vere, kajti potem boste vedeli kdo ste, od kod ste in kam greste. Kajti
pisano je: »Tisti, ki jih vodi Božji Duh, so sinovi Boga. Niste namreč prejeli
Duha suženjstva, da bi še naprej živeli v strahu, ampak ste prejeli Duha
posinovljenja v katerem kličemo: Abba, Oče!«
PESEM: Abba, Father...
Predavanje - 2. del:
Predavanje smo spet začeli z molitvijo, nato je 'Paddy' začel s premišljevanjem:
JP: V Svetem pismu je
zapisano: Božja beseda je živa in učinkovita. Živa - to je živeča v tistih, ki
jo slišijo takšno, kakršna je. Kajti pisano je: Sprejeli ste jo, ne kot človeško
besedo ampak kot Božjo besedo, kar resnično je. Učinkovita pa je, ker dela to,
kar pripoveduje v tistih, ki jo ne samo slišijo, ampak živijo in delaj o po
njej. Včeraj smo govorili o mladem fantu, ki je sprejel izgubo vsega, da bi
pridobil Kristusa. To je bilo jeseni leta 2004. Takrat je naredil prvi korak v
posvečeno življenje in začel slediti Jezusu v Skupnosti sv. Janeza. Zdaj si
oglejmo njegovo življenje tako, da bomo poslušali Božjo besedo: Sv. Janez,
apostol in evangelist, učenec, ki ga je Jezus ljubil, je v svojem prvem pismu
zapisal: "Kar je bilo od začetka, kar smo slišali, kar smo na svoje oči videli,
kar smo opazovali in kar so otipale naše roke, to vam oznanjamo: Besedo
življenja. In življenje se je razodelo in videli smo ga. Pričujemo in oznanjamo
vam večno življenje, tisto, ki je bilo pri Očetu in se nam je razodelo. Kar smo
tore] videli in slišali, oznanjamo tudi vam, da bi bili tudi vi v občestvu z
nami - in mi smo v občestvu z Očetom in njegovim Sinom Jezusom Kristusom. To vam
pišemo zato, da bi bilo naše veselje dopolnjeno."
Sv. Janez piše o izkustvu. O tem, kar smo slišali in videli s svojimi očmi. To
je človeško izkustvo Nečesa, ozirom Nekoga. Nekoga božanskega - Besede
življenja, večnega življenja, o katerem je v evangeliju napisal: In Beseda je
postala meso in je prebivala med nami. Odkril je Božje in človeško - Boga v
človeku Jezusu Kristusu.
Včeraj smo slišali, kako je mladenič začel okušati to v molitvi in, ko je
zaključil tiste duhovne vaje, je glasno sporočal svojim bratom in sestram:
Jezus je Bog, Jezus je.
»Poglejmo začetek nove izkušnje sv. Janeza. Brali bomo njegov evangelij:
Naslednji dan je Janez spet stal tam in še dva izmed njegovih učencev. Ozrl se
je na Jezusa, ki je šel mimo in rekel: »Glej, Božje Jagnje!« Učenca sta slišala,
kar je rekel, in odšla sta za Jezusom. Jews pa se je obrnil in, ko je videl, da
gresta za njim, jima je rekel: »Kaj iščeta?« Rekla sta mu: »Rabi (kar v prevodu
pomeni učitelj), kje stanuješ?« Rekel jima je: »Pridita in bosta videla!«
Sv. Janez je eden od dveh apostolov, ki sta bila prej učenca Janeza Krstnika.
Poznal ga je veliki duhovnik in ribarjenje, s katerim se je ukvarjala vsa
njegova družina, je bilo njegovo vsakodnevno opravilo. Lahko bi ustvaril dobro
kariero. Ampak - on je iskal ... Želel je bolj polno življenje. Zato je kljub
temu kar so mislili farizeji in kljub sovraštvu, ki ga je do Janeza Krstnika
gojil Herod in kljub težkim puščavskim pogojem sledil Janezu Krstniku in
ga izbral za svojega prvega učitelja.«
JT: Nadaljeval je br. John Thomas in
povedal, zakaj je Janez Krstnik pokazal na Jezusa in ga imenoval Jagnje Božje:
»Tema Božjega Jagnjeta se pojavlja v vsej Božji besedi. Sv. Janez v Razodetju
vidi zaklano jagnje. V 1. Mojzesovi knjigi vidimo epizodo z Abrahamom in Izakom.
Abraham je pripravljen žrtvovati svojega sina. Sooči se z vprašanjem, ki more
streti njegovo očetovsko srce: »Oče, tukaj je nož in tukaj je ogenj. Toda, kje
je jagnje za daritev?« To je vprašanje nedolžnega. V tistem času sta žrtveno
jagnje in tisti nedolžni še dve različni stvari; v Jezusu se to združi.
Janez Krstnik pravi: »Glejte Jagnje Božje, ki odvzema grehe sveta!« Besede, ki
jih vsak dan ponavljamo pri sv. maši. S temi
besedami smo zedinjeni z Janezom Krstnikom in z izkušnjo ljubezni, ki so jo
imeli prvi učenci. Janez Krstnik ne kaže na nekaj oddaljenega ampak na osebo, ki
se ji splača slediti. Po teh besedah začnejo učenci hoditi za Jezusom. Tukaj
lahko vidimo dve Jezusovi reakciji. Prvič: Jezus se obrne in jih gleda. Pustiti
moramo, da se nas dotakne Jezusov ogled. Tukaj in danes bi si morali zastaviti
vprašanje: S kakšnim pogledom gleda Jezus mene?
Janez Pavel II. nam je v smernicah za novo tisočletje svetoval, naj v
kontemplaciji opazujemo Jezusovo obličje. Kakšno je moje razmišljanje o
Jezusovem obličju?
Druga stvar pa je Jezusovo vprašanje: »Kaj iščeta?« To v bistvu pomeni enako
kot: Kaj želita? Danes si tega vprašanja ne postavljamo prav pogosto. Živimo v
obdobju praznine. Zato Jezus ponovno prebuja našo željo: Če mi slediš - kaj
pravzaprav iščeš? Edini možen odgovor, ki ga najdeta učenca je: »Učitelj, kje
prebivaš?« Mislim, daje to eden od razlogov, da prihajamo v Medžugorje.
JP: Za vsakega od nas je
mesto v evangeliju. Za vsakega od nas je mesto v današnjem živem evangeliju. Sv.
Janez v svojem prvem pismu zapiše o Jezusu: Bog želi izgovoriti Besedo,
življenja v vsakem od nas. Prva, ki je rekla DA Božjim načrtom je bila Marija,
ko je rekla: »Naj se mi zgodi po tvoji besedi.« Ponavljam. Naj se mo zgodi po
tvoji besedi. Zato se je v njenem telesu lahko utelesila večna Božja Beseda -
ista Beseda, ki se želi utelesiti tudi v življenju vsakega izmed nas. Bog nas ne
sili, vendar pričakuje naš DA, kakor ga je izrekla Marija.
Zdaj verjetno želite vprašati, 'Kaj moramo storiti?' Zelo preprosto je, a
hkrati zelo težko, kajti naš razum nam to vedno preprečuje. Vedno hočemo najprej
razumeti in šele nato verovati, namesto, da bi najprej verovali in šele nato
razumeli. Vsi smo poklicani, da sledimo Mariji v njenem DA, da na to način
najdemo svojo pravo identiteto. Včeraj smo videli, kako se je mladenič
spraševal: »Kdo sem? Od kod sem? Kam grem?« in je šele v Jezusovem obličju
odkril svoj pravi obraz. To srečanje se je zgodilo po Mariji. In po njej raste
to odnos še naprej. Toda kje se vse to konča? Ko spoznamo Jezusa - kaj potem?
Jezus nas vodi k Očetu. Iz nas dela novega Jezusa. Postajamo njegovi bratje.
Postanemo otroci Boga. Postanemo sinovi v Sinu. Zato bomo, preden se obrnemo k
Očetu, prosili br. Johna Thomasa, da nam bo povedal, kaj se je s sv. Janezom
zgodilo po križanju in po Jezusovem vstajenju...
JT: Samo za zaključek: Kaj se je zgodilo s
sv. Janezom po križu in po Jezusovem vstajenju?
Ko je Peter zagledal Janeza, je rekel Jezusu: »Gospod, kaj pa to?« Jezus pa mu
je dejal: »Če hočem, da ostane dokler ne pridem, kaj ti to mar? TI hodi za menoj
! «
Zdi se, da Jezus želi, da duh sv. Janeza živi naprej. Kaj je sv. Janez v
današnji Cerkvi?
Dajem vam tri odgovore:
Najprej je LJUBEZEN. Iti moramo k izviru ljubezni! To je srce Križanega.
Potem je VERA. Sv. Janez je tisti, ki je vstopil v grob v luči vere. Vera
premaguje vse naše smrti..
Nazadnje je UPANJE. Razodetje se konča s term besedami: »Maranatha, pridi,
Gospod Jezus!« In Jezus bo prišel in nas usmeril k Očetu.
JP: Danes vas vabim, je nadaljeval J. P.
Kelly, da daste svoje življenje Bogu, Da izgovorite svoj DA, da naredite dejanje
vere, kajti potem boste vedeli kdo ste, od kod ste in kam greste. Kajti pisano
je: Tisti, ki jih vodi Božji Duh, so sinovi Boga. Niste namreč prejeli Duha
suženjstva, da bi še naprej živeli v strahu, ampak ste prejeli Duha
posinovljenja, v katerem kličemo: Abba, Oče!«
Paddy Kelly - Medžugorje - Festival
2001 - SLO
NEBESA SO ZAME RESNIČNOST
Intervju s Paddyjem Kelly
Na Festivalu mladih lani poleti v Medjugorju je bilo poleg več kot 10.000 mladih iz vsega sveta, tudi pet članov družine Kelly (Kelly Family). Tuje nastal tudi intervju s Paddyjem o njegovi veri in o tem, kaj pomeni Medjugorje zanj čisto osebno.
- Paddy, bi nam lahko na kratko predstavil sebe in
slavno družino Kelly, ki ji pripadaš?
Mi smo družina, v kateri je dvanajst bratov in sester. Iz prvega
zakona mojega očeta so štirje otroci, iz drugega zakona z mojo
mamo je osem otrok. V pojoči družini Kelly je vsega skupaj
devet otrok, od teh pa jih še dodatno skupaj muzicira sedem.
Danes nasje v Medjugorju pet skupaj z našim očetom.
Pred petindvajsetimi leti smo začeli živeti od glasbe. Prvih
petnajst let smo igrali na cesti in pri tem živeli kar se da
skromno življenje. Konec sedemdesetih let smo bili v Nemčiji,
Belgiji in Holandiji zelo uspešni. Potem je zbolela naša mama
in leta 1982 umrla za rakom - toda zapustila nam je poslanstvo:
njena želja je bila, da nadaljujemo s petjem in ene njenih
zadnjih besed so bile: "Keep on singing!"
Brez naše mame je bilo prvič mnogo trdih let, ker je naš oče
moral čisto sam skrbeti za toliko otrok. Leta 1994 pa smo
postali zelo uspešni z albumom Over the Hump, z uspešnico An
Angel. Od tedaj dalje nas imenujejo Zvezde.
Toda z vsem uspehom, z vso slavo in hrupom je prišlo tudi dosti
trpljenja. Zaslužili smo veliko denarja, imeli smo velik uspeh,
a se je vse nekako spremenilo v komercialo - nič več ni bilo
kot v začetku iz hrepenenja in iz ljubezni do glasbe. V zadnjih
dveh, treh letih pa se je v naši družini nekaj spremenilo -
zgodila so se osebna spreobrnjenja. Pri mem na primer je bilo to
v Lurdu pred približno skoraj tremi leti. In tudi nekateri moji
brati in sestre so se spreobrnili k Bogu, k Cerkvi. Zatoje vera
pri nekaterih izmed nas še zelo sveža.
- Ali nam moreš kaj povedati o tvojem spreobrnjenju ?
Pred tremi leti sem imel veliko osebnih problemov V tistem času
sem se ukvarjal s koranom, z budizmom in s Svetim pismom Nekega
dne sem na televiziji opazil neko poročilo o Lurdu. Po vsem tem
zdaj lahko rečem, da sem med tem poročilom nekako zaželel
oditi tja. Čez tri dni sem skupaj z dvema sestrama res odpotoval
v Lurd in prebili smo skupaj štiri dni. Drugi dan, po sv. maši,
med češčenjem sem globoko v sebi nekaj spoznal. Od tistega
trenutka dalje sem vedel, da Marija resnično je. Po tem osebnem
doživetju sem začel moliti in tako spoznavati Jezusa. To je bil
daljši proces, iz katerega je pozneje nastala pesem. "Thanking
Blessed Marry "
- Kako ste prvic zvedeli za Medjugorje in kako ste prišli
sem?
To je bilo lani, ob istem času festivala Jimmy, Barbie in jaz
smo odšli skupaj na počitnice. Obiskali smo nekaj romarskih
krajev v Franciji. Potem so nam povedali, da je ravno zdaj
mladinski festival v Medjugorju. To so nam neodvisno drug od
drugega povedali nek duhovnik in dva moja prijatelja. Ta dva sta
nam rekla, naj vendar gremo v Medjugorje. Ko nam je isto rekel
tretji, sem si mislil - Dobro. To je bil nek duhovnik, dober
prijatelj naše družine. Ko je predlagal: "Pa vendar
pojdite v Medjugorje'", smo se zedinili in leta 2000 prišli
na festival. Spoznali smo fra Joza Zovka, ki nam je rekel, naj
vendar spet pridemo kot cela družina. Zatem sta oktobra prišla
sem moj oče in Jimmy. Marca pa je bila tu cela naša družina.
Ostali smo skoraj ves teden. Takrat so nas tudi povabili, da bi
peli na Mladinskem festivalu.
- Kakšen vtis, Paddy je naredilo nate Medjugorje, ko
si bil tu?
Prvi dan sem bil čisto "znerviran" Mislil sem si: kaj
je to Aleluja? Bilo je vroče in sploh nisem prišel do miru.
Toda včasih se človek pusti voditi Previdnosti. K tebi pridejo
ljudje in ti rečejo - "Pojdi z nami' Naredi to' Pa bi šli
semkaj. . " In potem ti pravzaprav ni treba nič več
narediti preprosto greš z njimi. Bilo je kar smešno Jimmyju in
meni se je dogajalo isto - svet sva gledala s popolnoma drugimi očmi.
Zavedel sem se, da je življenje v svetu minljivo - je samo predčas
za večnost.
- Bo Medjugorje v prihodnosti vplivalo na izbiro vaših
pesmi?
Seveda! No, v imenu vseh ne morem govoriti, toda pri meni je vera postala središče mojega življenja. Od takrat sem v zadnjem letu napisal štiri naslove z verskim ozadjem. Vendar ne verjamem, da bi nas mogli v prihodnosti imenovati krščanska skupina. Saj do pred treh let jaz sam niti k maši nisem šel, tudi nisem molil rožnega venca. Mislim, da je pomembno, da z vplivom, ki ga imamo, nagovorimo vse ljudi. Tudi tiste, ki niso kristjani, ali sploh niso verni. Lahko jim prinesemo veselje in upanje, ne da bi morali hoditi v isto cerkev. Mislim, da ne bi bilo dobro, da bi v naslednjih letih imeli samo krščansko vsebino pesmi. Jaz bi rad dosegel vse ljudi.
- Kako pa živite svojo vero v vašem vsakdanu?
No, jaz osebno skušam živeti po sporočilih Božje Matere, ki
jih daje v Medjugorju. Molim celotni rožni venec, to je vseh
petnajst sknvnosti: zjutraj, takoj ko vstanem, potem ko se peljem
z avtom in zvečer, preden grem spat - vsakič en del. Vsak dan
zjutraj in zvečer tudi berem sveto pismo. Če nismo ravno na
turneji, skušam, če se le da, biti vsak dan pri sv. maši. K
spovedi grem vsak mesec in tudi postim se dvakrat v tednu. Tako
živijo tudi nekaten moji bratje in sestre. Delamo tudi kot
skupina - romanja v Medjugorje ali v Lurd (leta 1999 smo bili
dvakrat) Nekateri od nas imajo duhovnega voditelja in velikokrat
pred koncerti skupaj zmolimo rožni venec. Koncem tedna se tudi
dobimo za skupno molitev; ker pa vsi ne stanujemo v istem kraju,
nam to včasih ne uspe vedno. Tudi, če je kdo na primer izmed
nas bolan, molimo zanj devetdnevnice. Dostikrat se tudi odpravimo
v različne samostane. Jaz sem zdaj na primer ravno končal
duhovne vaje sv. Ignacija. Smisel takih vaj je, da se pobliže
spozna Jezusovo življenje od rojstva prek trpljenja do vstajenja
in se na tej osnovi potem more graditi pomembne odločitve za
svoje življenja
Način našega življenja je zelo ekstremen, vedno smo na poti,
vedno smo obdani z ljudmi, ki nam govorijo: "Enkraten si,
imeniten si!" Nekoč sem vprašal nekega duhovnika: "Kako
naj bi se bilo v takem poklicu in kako bi se ob vsem tem moglo
ostati pameten ali postati svet? Odlično mi je razložil, ko mi
je odgovonl takole' "Vi ste tako imenovane Zvezde. Te pa ne
svetijo same od sebe, ampak odsevajo Sončevo svetlobo. Dokler vi
tega ne boste pozabili, bo vse v redu." Tako to mi zdaj
poizkušamo. Ni pa nam vedno lahko. Jaz potrebujem molitev za
ravnotežje. Brez tega bi v našem svetu ne prišel na čisto.
- Kakšen nasvet bi dal mladim v današnjem času?
Jaz bi jim svetoval molitev in naj pridejo v Medjugorje. Z
molitvijo se prihaja košček za koščkom bliže Bogu. Po mojem
spreobrnjenju sem v začetku prav malo molil; deset Zdravamarij
ali pa še tega ne. Božja Mati je v Lurdu vame vsejala seme. In
če se to rastlinico stalno zaliva - z zakramenti in molitvijo -
potem more rasti dokler ne zacveti.
- Toda, kako naj se moli?
Ne vem - jaz nimam nobene posebne tehnike; vsak mora najti svojo
lastno pot. Kardinala Ratzingerja so vprašali: "Koliko poti
vodi do Boga?" On pa je odgovonl: "Toliko, kolikor je
Ijudi." Zame je katoliška Cerkev, čeprav jo kritizirajo,
pot, in nebesa so moj cilj. Recimo za primer: če na primer hočeš
priti iz Dortmunda v Berlin, potem je katoliška Cerkev A 2. Včasih
moreš prevoziti samo 120 km, včasih pa je kak obvoz, ker nekaj
ni v redu. Tako je zame katoliška Cerkev. Ali pa drugače: Bog
je vsakega izmed nas naredil kot posameznika tako, kot naredi
izdelovalec instrumentov na primer kitaro. Kitara je potem moja
duša. Preden pa se začne igrati nanjo, se mora uglasiti strune
- to pa je zame molitev. Duša v sozvočju z Božjo voljo - to je
uglasitev duše. Potem se mora vsake tri, štiri tedne strune
zamenjati, ker se nabere nanje umazanija in kitara ne zveni več
tako dobro. To je za mene spoved. Če kitara nima kovčka, in jo
vedno vlačimo naokrog, se bo slej kot prej uničila. Najprej
dobi majhno prasko, potem večjo ali bolj globoko, nato razo, les
se upogne in konec je z njo. Zame je kovček sv. maša; to je
središče mojega življenja. Sploh - je življenje! Brez sv. maše,
kovčka, varstva se kitara uniči. Če se kitaro - svojo dušo -
položi v Božje roke, lahko On naredi prelepo glasbo. To je
razloženo iz stališča nekega glasbenika.
- Ali se je zaradi Medjugorja v vašem življenju kaj
spremenilo?
Seveda! Na vsak način! No, lahko ti povem, kaj sem se v
Medjugorju v tem tednu naučil. Resnično sem prvič v svojem življenju
vsaj prav malo dojel, da nebesa niso nobena teorija in nobena
pravljica. Nebesa so resničnost; resničnost so! Včasih dvomim
tudi v to, kako more biti Jezus v tako trdem koščku kruha -
toda tudi to je resnica in toje tisto, kar sem se v tem tednu naučil.
To ni nobena ideja, noben mit. Resnica je! Nebesa obstajajo in so
naš dom. Mi smo na zemlji samo na prehodu, na potovanju. Romarji
smo in vse drugo postane tako nepomernbno. Mislim, da se v
Medjugorju dobi neke vrste predokus tega, kako bi moglo biti v večnosti.
Nek frančiškanski pater (fra Jozo Zovko) je rekel: Združeni
narodi niso v Genevi ali v Bruslju, ampak so tu. Tu so združeni
narodi vsega sveta - in oni so v sožitju. Pa ne po politiki ali
prek bank in gospodarske tehnologije, ne - po Mariji po Bogu!
Skupaj - ogledi vseh strani: